Yükleniyor...

BELEDİYE BAŞKANIMIZ, KARDEŞ ŞEHİR WEİLBURG ZİYARETİNİ DEĞERLENDİRDİ.
Eklenme : 18.12.2015   -   Okunma : 591

11-17 Aralık 2015 tarihlerinde; Almanya Weilburg Belediyesi'nin düzenlediği Uluslararası Kardeşlik Pazarı'na resmi davetli olarak katılan Kızılcahamam Belediyesi Heyeti, 17 Aralık 2015 Perşembe sabahı ilçemize döndüler.

Belediye Başkanımız Muhittin Güney yaptığı açıklamada; "Kardeş şehir Weilburg Belediyesi'nin resmi daveti üzerine gittiğimiz Kardeşlik Pazarı'nda ülkemizi ve ilçemizi tanıtma fırsatı bulduk. Özellikle o bölgede yaşayan Türk vatandaşlarımız, açmış olduğumuz standımıza yoğun ilgi gösterdiler. Kaplıcalarımız, otellerimiz, üç çeşit suyumuz ve jeoparkımızın tanıtıldığı standımıza gelen misafirlerimize Türk lokumu, çay gibi ikramlarımız ve ilçemize ait hediyelerimiz oldu. İlçemizi tanıtan broşürleri de kendilerine takdim ettik.

Weilburg Kardeş Şehirler Derneği'nin verdiği yemekte bir araya gelen heyetimiz sıcak bir ortamda resmi temaslarda bulundular. Weilburg Belediye Başkanı Hans Peter Schick, Belediye Başkan Yardımcısı ve  Kardeş Şehirler Dernek Başkanı'na plaket takdim ettik. Ardından bizim heyetimize de plaket takdim edilmesinin ardından ikili görüşmelere geçtik.

Görüşmelerde Weilburg Jeopark Derneği Başkanı ile Kızılcahamam-Çamlıdere Jeopark Projesi görüşüldü. Her iki taraf jeopark konusunda yatırım, yardım yapmak adına prensip olarak anlaştı.

Matematik Müzesi ziyareti gerçekleştirildi. Bu müzenin yetkili profesörü ile görüşüldü. Avrupa'da tek olan bu müzenin bir örneğinin ilçemize kazandırılması gerekliliğini bir eğitimci olarak belirtmem üzerine yetkili profesör ile prensipte anlaştık. Önümüzdeki günlerde bu müzeyi ilçemize kazandırmak için Belediye Meclisimizde görüşerek karar alacağız.

Weilburg yakınlarında yapılan "Yaşayan Müze" ziyaretinde her şeyin köy yaşantısı bire bir aynısı gibi tasarlanmış olduğunu gördük. Bu müzeye gelen insanlar sadece görmekle kalmıyor ve yaşayarak bir müze ziyareti gerçekleştiriyorlar. Bu köy şeklinde müzede ekmek yapmayı, çift sürmeyi, demircilik ve oyuncak yapımı gibi işleri, kısaca bir köyde günlük hayat nasıl oluyorsa, giyim kuşamına kadar tarihle iç içe bir yaşam sergileniyor. Bu konuda da yetkililerle görüşmeler yaptık.

İlerleyen dönemle ilgili olarak ise Weilburg heyeti'nin ilçemizi ziyarete geldikleri esnada iş adamları ve bürokratları ile birlikte gelmeleri ve bizlerin de ilçemizin işadamları ve bürokratlarını  onlarla bir araya getirerek ilçe ekonomimize de katma değer sağlamayı amaçlıyoruz. Genel olarak tüm görüşmelerimizin olumlu geçtiğini belirtebilirim.

Bu vesile ile nazik davetleri ile bizleri onurlandıran Weilburg Belediye Başkanı Sayın Hans Peter Schick, Belediye Meclis Üyeleri, Kardeş Şehirler Derneği ve orada bizlere rehberlik eden hemşehrimiz Mustafa Yüce ve ailesine, ayrıca bizlerle bu ziyarete katılan Belediye Meclis Üyelerimize çok teşekkür ediyorum. " dedi.